DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Gastronomi Turizmi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 425
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere gastronomi turizminin temellerini ve dünyadaki en iyi uygulamalarını öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
  • Gastronomi turizmi konusundaki bilgilerini açıklayabilecektir
  • Gastronomi turizmi ve bununla ilgili alanlarda ilerleme tartışabilecektir
  • Gastronomi turizminin bölgesel kalkınmadaki rolünü tanımlayabilecektir
  • Gastronomi turizmini yönetim, pazarlama ve en iyi uygulamalar açısından değerlendirebilecektir
  • Gastronomi turizminin çalışılmasında ve uygulanmasında gastrodiplomasinin işlevini tartışabilecektir
Ders Tanımı Bu derste, Gastronomi turizminin dünya genelinde ekonomik değer yaratma, yönetim, pazarlama ve en iyi uygulamalar açısından durumu incelenmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve değerlendirme ölçütlerini tanıma, derse giriş
2 Yeme içmenin tarihi ve gastronomiye giriş Linda Civitello, “Cuisine and Culture, A History of Food and People” Chapter 12: Revolutions in Cuisines and Cultures, 2nd edn. (John Wiley & Sons, Inc, 2008), 335-356.
3 Turizm kavramı, tanımı ve turizmin gelişmesi David Weaver and Laura Lawton, “Tourism Management”, Chapter 3: The Evolution and growth of tourism, 5th edn. (Wiley, 2014), 49-83.
4 Turizm endüstrisi, turist pazarı ve turizm ürünü David Weaver and Laura Lawton, “Tourism Management”, Chapter 5: The tourism product, 5th edn. (Wiley, 2014), 117- 159.
5 Gastronomi turizmi ve gastronomi turizminin tarihsel gelişimi Saurabh K. Dixit,”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Chapter 1: Gastronomic tourism: a theoretical construct, Chapter 2: Historical evolution of gastronomic tourism, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 24-32,1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019) 1-24; Anne-Mette Hjalager, Greg Richards, “Tourism and Gastronomy”, Chapter 1: Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption, 1st edn. (Routledge Taylor & Francis Group, 2002), 3-21.
6 Gastronomi turizminde arz ve talebin yapısı Anne-Mette Hjalager, Greg Richards, “Tourism and Gastronomy”, Chapter 2: A typology of gastronomy tourism, 21-36; Chapter 3: Demand for the gastronomy tourism products: motivational factors; 1st edn. (Routledge Taylor & Francis Group, 2002), 36-51.
7 Ara Sınav
8 Gastronomi turizminde küreselleşme ve yerelleşme; sürdürülebilirlik, kırsal ve bölgesel kalkınma Saurabh K. Dixit, ”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 3, Sustainability for gastronomic tourism, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 207-299; Anne-Mette Hjalager, Greg Richards, “Tourism and Gastronomy”, Chapter 5: Gastronomy as a force for gastronomic globalization and localization, 1st edn. (Routledge Taylor & Francis Group, 2002), 71-91
9 Gastronomi turizminde modern pazarlama yaklaşımları: dijital pazarlama, mutfak haritalaması, bloglar, sosyal medya vb. Saurabh K. Dixit,”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 4,Gastronomic tourism in the digital arena, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 299-385.
10 Yerellik, miras ve orijinallik açısından gastronomi turizmi Saurabh K. Dixit, ”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Chapter 28: Heritage and authenticity in gastronomic tourism, 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019), 252-260.
11 Çağdaş gastronomi ve gastronomi turizmi uygulamaları Saurabh K. Dixit, The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, Part 5, Contemporary forms of gastronomic tourism 1st edn., (Routledge Taylor & Francis Group, 2019) 385-489.
12 Gastronomi ve gastronomi turizminin geleceği Ian Yeoman and Una McMahon-Beattie “The Future of Food Tourism”, Part 2, The Future of Food Tourism: The Star Trek Replicator and Exclusivity, 1st edn., (Channel View Publications, 2015) 23-49.
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

 Dixit, K. S.”The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism”, 1st edn., Routledge Taylor & Francis Group, 2019, ISBN: 9781351375931

Hjalager, A. M., Richards, G. “Tourism and Gastronomy”, 1st edn. Routledge Taylor & Francis Group, 2002, ISBN 0415273811, 9780415273817

Yeoman, I., McMahon-Beattie, U., Fields, K., & Meethan, K. (Eds.), 1st edn., The future of food tourism: Foodies, experiences, exclusivity, visions and political capital. Channel View Publications, 2015, ISBN-13: 9781845415389

 

Civitello, L. “Cuisine and Culture, A History of Food and People”, 2nd edn. John Wiley  & Sons, Inc, 2008, ISBN-13: 978047171725.

 

Weaver, D., Lawton, L. “Tourism Management”, 5th edn., Wiley, 2014, ISBN: 9781118644812

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
16
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
16
Final Sınavı
1
23
    Toplam
129

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

X
5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

X
6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

 

X
7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest